برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت EA: از غیبت مجدد Need for Speed تا سالانه شدن Star Wars

برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت EA: از غیبت مجدد Need for Speed تا سالانه شدن Star Wars

مجله سخت افزار/ می توان ادعا کرد که در میان بازی های مورد انتظار علاقه مندان به دنیای بازی های کامپیوتری در فصل پاییز هر سال (و همین طور سایر فصل ها) شرکت EA سهم قابل توجهی از این عناوین را از آن خود ساخته است. ظرف روز های اخیر شاهد برگزاری همایش مربوط به اعلام عملکرد مالی شرکت EA بودیم که طی آن تاریخ انتشار برخی از آثار در دست تولید این شرکت نیز اعلام گردید.

در خلال برگزاری گردهمایی مذکور مدیرعامل شرکت EA یعنی اندرو ویلسون تاریخ انتشار بازی Titanfall 2 را در بازه ی زمانی ربع سوم از سال مالی شرکت EA اعلام کرد که بر روی تقویم سه ماه پایانی سال جاری میلادی را در بر می گیرد. بر این اساس علاقه مندان به بازی Titanfall 2 می توانند در فصل پاییز امسال شاهد ملاقات با این بازی مبتنی بر ساختار گروهی باشند. این در حالی است که تا کنون هیچ اطلاعات قابل توجهی از بازی Titanfall 2 در اختیار علاقه مندان به این اثر قرار نگرفته است و اطلاعات موجود از این بازی تنها مواردی نظیر امکان وجود کمپین داستانی در بازی Titanfall 2 و همچنین روشن شدن بخشی از هسته ی اصلی داستان این اثر را شامل می شود که مبتنی بر ترسیم نبرد های فضایی در کهکشان خواهد بود (در واقع داستان بازی Titanfall 2 شباهت فراوانی به داستان نسخه ی بعدی از سری Call of Duty یعنی بازی Call of Duty: Infinite Warfare خواهد داشت). البته تصمیم شرکت EA مبنی بر انتشار بازی Titanfall 2 در فصل پاییز امسال در نوع خود کمی عجیب به نظر می رسد. چرا که در ماه اکتبر سال جاری میلادی شاهد انتشار بازی Battlefield 1 از سوی این شرکت خواهیم بود و می توان گفت عرضه شدن دو بازی بزرگ با سبک و سیاقی تقریباً یکسان به فاصله ای کوتاه از یکدیگر در ظاهر تصمیم چندان جالبی به نظر نمی رسد. با این حال اندرو ویلسون اعتقاد دیگری دارد و معتقد است که در حال حاضر بخش بزرگی از صنعت بازی سازی با پتانسیل قابل توجه 4.5 میلیارد دلاری در برابر هواداران بازی های کامپیوتری وجود دارد که علاقه مندانی با سلایق کاملاً متفاوت را به دور خود جمع کرده است (منظور او آثار حاضر در سبک شوتر اول شخص است). بخشی که برخی از علاقه مندان به آن گیم پلی سریع و برخی دیگر هم گیم پلی تاکتیک محور را می پسندند. و در عین حال عده ی فراوانی از آن ها هم به دنبال تلفیق هر دوی این موارد در قالب محتوا های کاملاً متفاوت از یکدیگر هستند. در واقع آقای ویلسون به شکل غیر مستقیم به این نکته اشاره کرده است که دو بازی Battlefield 1 و Titanfall 2 سبکی یکسان را در قالب محتوایی کاملاً متفاوت به گیمر ها ارائه می دهند و بر همین اساس انتشار احتمالی آن ها با فاصله ای کوتاه از یکدیگر نمی تواند خدشه ی چندانی را به میزان فروش و محبوبیت آن ها وارد نماید. البته از آن جایی که هنوز تاریخ دقیق انتشار بازی Titanfall 2 (بر خلاف بازی Battlefield 1) اعلام نشده است، این احتمال وجود دارد که در ادامه ی کار شاهد به تعویق افتادن زمان انتشار بازی Titanfall 2 باشیم. درست نظیر آن چه که برای بازی Mass Effect Andromeda روی داد و در پی آن تاریخ انتشار اثری که قرار بود در پایان سال جاری میلادی در اختیار علاقه مندان به آثار نقش آفرینی اکشن قرار گیرد به ماه های ابتدایی سال 2017 میلادی موکول شد. در هر حال به نظر می رسد که دو بازی Titanfall 2 و Mass Effect Andromeda در نمایشگاه E3 سال جاری میلادی بخش های مهمی از حضور شرکت EA در این همایش سالانه را به خود اختصاص دهند و اطلاعات بسیار بیشتری از آن ها نسبت به حال حاضر منتشر گردد.

البته بازی Mass Effect Andromeda تنها بازی شرکت EA به شمار نمی رود که فرآیند انتشار آن از پایان سال جاری میلادی به سال 2017 میلادی موکول شده است. چرا که در این میان شاهد غیبت دوباره ی سری Need for Speed از دنیای بازی های کامپیوتری در پاییز امسال خواهیم بود. در واقع همان گونه که علاقه مندان به عناوین سبک اتومبیل رانی غیبت نسخه ای جدید از سری Need for Speed را در سال 2014 میلادی (پس از سال ها حضور سالیانه در دنیای بازی های کامپیوتری) شاهد بودند، نظیر همین حکایت را در سال جاری میلادی هم تجربه خواهند کرد. چرا که بر اساس اعلام جدید سازندگان نسخه های اخیر سری Need for Speed یعنی اعضای استودیو Ghost Games (که ساخت نسخه ی بعدی از این مجموعه را هم بر عهده دارند) نسخه ی جدید از سری بازی های Need for Speed در سال 2017 میلادی در اختیار هواداران این مجموعه قرار خواهد گرفت و به این ترتیب علاقه مندان به مجموعه بازی های Need for Speed امسال هم همانند سال 2014 میلادی از ملاقات با نسخه ای جدید از این مجموعه محروم خواهند ماند. در واقع نسخه ی ریبوت شده از سری Need for Speed که در پاییز گذشته شاهد انتشار آن در دنیای بازی های کامپیوتری بودیم با وجود هیاهو و تبلیغات فراوانی که پیش از انتشار پیرامون خود می دید، در نهایت نتوانست تمامی انتظارات موجود را برآورده سازد و در قامت یک شاهکار تمام و عیار ظاهر شود. بنا بر این به دلیل این حضور نه چندان پر فروغ در دنیای عناوین اتومبیل رانی، به نظر می رسد که سران EA و اعضای استودیو Ghost Games ترجیح داده اند که برای انتشار نسخه ی بعدی از سری Need for Speed تعجیل چندانی به خرج ندهند و این بازی را سر فرصت و با یک سال فاصله به بازار عرضه نمایند.

با این حال برخلاف مجموعه بازی های Need for Speed که به نظر می رسد دیگر عناوینی سالیانه نخواهند بود، شرکت EA قصد دارد تا به زودی و در آینده ای نزدیک سری Star Wars را به مجموعه بازی هایی سالانه تبدیل نماید. در همین راستا در همایش اخیر مربوط به اعلام عملکرد مالی شرکت EA یکی دیگر از اعضای ارشد این شرکت یعنی آقای بلیک یورگنسن به تایید این موضوع پرداخت که در سال آینده ی میلادی یعنی در سال 2017 علاقه مندان به سری بازی های Star Wars می توانند با نسخه ای جدید از مجموعه ی Battlefront دیدار نمایند. نسخه ای که به نظر می رسد نسخه ی دوم از این مجموعه باشد و با نام Battlefront 2 شناخته شود. در پاییز گذشته بازی Star Wars Battlefront با تکیه بر بخش چند نفره و آنلاین (و عدم بهره گیری از کمپین داستانی به شکل کلاسیک) به ریبوت مجموعه بازی های بتل فرانت پرداخت تا دنیای به تصویر کشیده شده در دل دو نسخه ی پیشین این مجموعه را تا حدی تغییر دهد. بنا بر این نسخه ی چهارم از مجموعه بازی های بتل فرانت هم می تواند همچون دومین نسخه از این مجموعه با نام Battlefront 2 شناخته شود. بنا بر گفته های یورگنسن این بازی از دنیای گسترده تری نسبت به نسخه ی پیشین این مجموعه یعنی بازی Star Wars Battlefront بهره می برد و نسبت به آن بازی بسیار بهتر خواهد بود. در این میان خبر خوب برای علاقه مندان به دنیای Star Wars این است که نسخه ی دوم از مجموعه ی Star Wars Battlefront قرار است سری بازی های جنگ ستارگان را وارد چرخه ای سالانه نماید. به این ترتیب که از سال 2017 میلادی به مدت حداقل سه تا چهار سال، علاقه مندان به دنیای جنگ ستارگان هر سال شاهد انتشار بازی جدیدی از این مجموعه خواهند بود. به هر حال در طی سال های پیش رو قرار است شاهد اکران حداقل دو فیلم دیگر از مجموعه ی جنگ ستارگان باشیم و همان گونه که در مطالب پیشین خود نیز به آن اشاره کرده بودیم، هیاهوی تبلیغاتی شکل گرفته پیرامون این فیلم های سینمایی فرصتی نیست که صاحب امتیازان فعلی و موقت مجموعه ی جنگ ستارگان در دنیای بازی های کامپیوتری یعنی اعضای شرکت EA بخواهند به راحتی آن را از دست بدهند. نکته ای که آقای یورگنسن نیز در گفته های اخیر خود به آن اشاره کرده و به تصریح این نکته پرداخته است که ساخت فیلم های جدید از مجموعه ی جنگ ستارگان فرصت بسیار خوبی خواهد بود برای بهره بردن آن ها از محتوا های جدید موجود در این فیلم ها و به این ترتیب معیار اقتباس آن ها از دنیای جنگ ستارگان دیگر تنها به مجموعه فیلم های کلاسیک سری جنگ ستارگان محدود نمی شود. بر این اساس علاقه مندان به دنیای پر ماجرای جنگ ستارگان در سال 2017 میلادی می توانند انتظار ملاقات با نسخه ی بعدی از مجموعه ی Star Wars Battlefront را داشته باشند و پس از آن هم نوبت به دیدار با بازی دیگری از مجموعه ی Star Wars می رسد که هم اکنون به طور مشترک توسط دو استودیوی Visceral و Motive در دست ساخت است و از سبک و سیاقی متفاوت نسبت به مجموعه ی Star Wars Battlefront بهره می برد. در واقع این بازی تحت سرپرستی یکی از کارگردانان پیشین مجموعه بازی های آنچارتد و میراث کین یعنی خانم ایمی هنیگ در دست ساخت است و بر همین اساس عده ای از فعالان دنیای بازی های کامپیوتری این بازی را روایتی آنچارتد محور از دنیای جنگ ستارگان می خوانند که همانند نسخه های مختلف از این مجموعه از ساختاری سینمایی و جلوه های دیداری چشم نواز بهره می برد. البته این پایان ماجرای شرکت EA و مجموعه بازی های Star Wars نیست. چرا که بازی دیگری از سری جنگ ستارگان نیز هم اکنون به دست سازندگان سری Titanfall یعنی اعضای استودیو Respawn در دست ساخت است که کاملاً محتمل به نظر می رسد پس از بازی استودیو Visceral به بازار عرضه شود. اثری که یک بازی اکشن سوم شخص خواهد بود و در حال حاضر تنها نکته ی فاش شده از این بازی به همین مورد مختصر خلاصه می شود. به هر حال شرکت EA مدتی است که حق امتیاز ساخت بازی های جدید از دنیای جنگ ستارگان را از شرکت دیزنی دریافت کرده است و تا سر رسید این قرارداد قصد استفاده ای کاملاً بهینه و پر سود از آن را دارد. امری که شاید در نهایت بتواند به کام علاقه مندان دنیای جنگ ستارگان در صنعت بازی سازی تمام شود.



برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت EA: از غیبت مجدد Need for Speed تا سالانه شدن Star Wars

[ منبع این خبر سایت ماچو می باشد، برای مشاهده متن اصلی خبر می توانید روی این قسمت کلیک کنید ]

برای نمایش تمام اخبار مرتبط با عنوان «برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت EA: از غیبت مجدد Need for Speed تا سالانه شدن Star Wars» اینجا کلیک کنید. شفاف سازی:
خبر فوق در سایت ماچو منتشر شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است. چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید برای حذف آن روی این قسمت کلیک کنید.

نکته: با توجه به جمع آوری خودکار مطالب از سطح وب در صورت مشاهده هرگونه تخلف و یا اخبار غیر مجاز و یا اعتراض به انتشار مطالب سایت ها با ایمیل khabargroup.info@gmail.com در تماس باشید

تبلیغات





جدیدترین اخبار منتشر شده

تبلیغات