واکنش سازمان غذا و دارو به عوارض تزریق پنی سیلین

واکنش سازمان غذا و دارو به عوارض تزریق پنی سیلین

تراز/ دکتر مصطفی کریمی در واکنش به اینکه گفته می شود برخی بیماران بر اثر تزریق پنی سیلین دچار عارضه شده اند، گفت: در بررسی عوارض ناشی از تزریق ویال پنی‌سیلین باید توجه داشت افرادی که به این دارو حساسیت دارند نباید آن را تزریق کنند.
وی در ادامه به توضیحاتی در ارتباط با شرایط استفاده از پنی‌سیلین اشاره کرد و افزود: مهمترین نکته در هنگام تزریق پنی‌سیلین، اطلاعات کامل خود ویال (نام سازنده تاریخ ساخت، انقضاء، سری ساخت و...) است.

کریمی همچنین با اشاره به اینکه برای اظهار نظر دقیق در خصوص اینکه اتفاقاتی که اخیرا در فضای مجازی به عنوان عوارض تزریق پنی‌سیلین عنوان شده است، مربوط به پنی سیلین بوده یا نه، گفت: تزریق پنی‌سیلین به اطلاعات ریف، زمان تزریق و محل تزریق یعنی اینکه در مراکز درمانی بوده یا جای دیگر نیاز دارد و باید مشخص شود که تزریق پنی سیلین توسط افراد کادر درمانی بوده یا افراد غیرمرتبط.
معاون فنی و قائم مقام مدیرکل نظارت بر دارو و موادمخدر سازمان غذا و دارو، ادامه داد: سئوالات دیگری که باید پاسخ آنها دقیق باشد، این است که آیا عوارض بعد از تزریق بلافاصله و در محل دیده شده است یا اینکه عوارض چند ساعت بعد از تزریق بوده است. و اینکه آیا فرد بیمار داروهای دیگری مصرف می کرده است یا خیر.

وی با طرح این سئوال که آیا در اثر تزریق پنی‌سیلین ریکال بروز شوک ایجاد شده است یا خیر، تاکید کرد: اصولا این قبیل عوارض وجود دارد، اما برای ارائه نظر نهایی ارسال مستندات ضروری است.



[ منبع این خبر سایت ماچو می باشد، برای مشاهده متن اصلی خبر می توانید روی این قسمت کلیک کنید ]

برای نمایش تمام اخبار مرتبط با عنوان «واکنش سازمان غذا و دارو به عوارض تزریق پنی سیلین» اینجا کلیک کنید. شفاف سازی:
خبر فوق در سایت ماچو منتشر شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است. چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید برای حذف آن روی این قسمت کلیک کنید.

نکته: با توجه به جمع آوری خودکار مطالب از سطح وب در صورت مشاهده هرگونه تخلف و یا اخبار غیر مجاز و یا اعتراض به انتشار مطالب سایت ها با ایمیل khabargroup.info@gmail.com در تماس باشید

تبلیغات





جدیدترین اخبار منتشر شده

تبلیغات