آیت‌الله حائری‌شیرازی: اگر نواب صفوی در قید حیات بود درباره وضعیت بانک‌ها و علوم انسانی غربی موضع می‌گرفت

آیت‌الله حائری‌شیرازی: اگر نواب صفوی در قید حیات بود درباره وضعیت بانک‌ها و علوم انسانی غربی موضع می‌گرفت

تسنیم/عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: ارزشی که امروز ما برای شهید نواب‌صفوی قائلیم به‌واسطه ولایتمداری ایشان است؛ نواب اگر در قید حیات بود درباره وضعیت بانک‌ها و علوم انسانی غربی موضع می‌گرفت.

آیت‌الله محی‌الدین حائری‌شیرازی پیش از ظهر امروز در مراسم رونمایی از مجموعه چهار جلدی "فدائیان اسلام در آئینه اسناد" و تمبر یادبود شصتمین سالگرد شهادت نواب صفوی در مجموعه فرهنگی سیدالشهدا(ع) اظهار داشت: مرحوم نواب صفوی به لحاظ نیات، عقاید، عزم و اراده از جایگاه والایی برخوردار بود؛ آن رکنی که انسان را به سعادت می‌رساند راستگویی و امانتداری است و کسانی چون نواب علاوه بر سخاوت و شجاعت و سایر محسنات وجودی، از این دو صفت نیک نیز برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه ولایتمداری نواب صفوی به وی ارزش و منزلت داده است، گفت: ارزشی که ما برای ایشان قائلیم به‌واسطه همین ولایتمداری ایشان است؛ هرکس از این مسیر خارج شود از مسیر عبودیت خارج می‌شود، داعش در مسیر سراب است که امروز اقدامات شنیعی را صورت می‌دهد و از راه عبودیت خارج شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به وجود برخی متظاهران به اسلامیگری در دنیای امروز تصریح کرد:‌ ممکن است بسیاری به ظاهر برای اسلام جانباز شوند اما در واقع جز بدبختی و بی‌آبرویی ثمره‌ای برای اسلام و مسلمین ندارند که این موضوع به‌واسطه بی‌بصیرتی این افراد و گروه‌ها است؛ در همین راستا، داعش کسانی را تربیت می‌کند که در سریع‌ترین زمان ممکن جان بر کفی را می‌آموزند، شاید سوال شود که چرا به جای تکفیری‌ها، انسان‌های مؤمن چنین سریع به این درجه نمی‌رسند؛ باید گفت جانبازی برای راه باطل بسیار متفاوت از جانبازی در مسیر حق است و جنود ابلیس برای جانبازی در راه باطل مؤید و مروّج هستند.

آیت‌الله حائری شیرازی افزود:‌ برای کسی مثل یک داعشی که از اصل و ریشه تهی است، انجام چنین کارهایی بسیار راحت است؛ این‌ها بصیرت ندارند و با ظاهر اسلام و به اسم دین چنین اقدامات ضدبشری و ضدانسانی انجام می‌دهند؛ زمانی‌که انسان ریشه اعتقادات را از دست بدهد، ابلیس نیز او را ترغیب می‌کند تا هرچه سریع‌تر به خواسته باطل خود برسد و به اصل دین وی آسیب می‌زند.

وی با اشاره به دلایل قیام امام خمینی(ره) علیه رژیم پهلوی و پیروزی انقلاب اسلامی گفت:‌ قبل از همه مسائل مرتبط با شهادت و ایثار و عشق و علاقه و شجاعت و سخاوت، قیام ایشان در راستای عبودیت بود و پیروان امام(ره) نیز بر همین راستا با ایشان عهد بستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ضمن بیان خاطره‌ای از جلسه بررسی قبول قطعنامه 598 اظهار کرد:‌ در روز قبول قطعنامه پایان جنگ، بنده به همراه حدود 30 تا 35 نفر در دفتر رئیس‌جمهور وقت که رهبری فعلی باشند، حضور داشتیم؛ وضعیت خاص و لحظه انتخاب بزرگی بود، چرا که پیش از آن شعار جنگ‌جنگ تا پیروزی و موضوعاتی از این دست مطرح می‌شد و حالا مسئله صلح و قبول قطعنامه به میان آمده بود و امام(ره) مسئولیت این کار را برعهده گرفت.

آیت‌الله حائری شیرازی افزود: حاج احمدآقا، نامه امام(ره) را برای جمع قرائت کرد و همه مبهوت بودند که این موضوع حالا چطور باید منعکس شود؛ بنده به آقای گیلانی گفتم که ابتدا استخاره کن تا موضوعی را بگویم، ایشان استخاره کرد و خوب آمد، بنده گفتم قبول قطعنامه ناسخ 8 سال دفاع مقدس نیست و مکمل آن است، این مسئله تست و آزمایش مردم است که معلوم شود از حدود هزار سال غیبت، قدرشناس امامت هستند یا خیر، مردم ما در این هشت سال قیام همراه قیام را داشتند و این نیمی از امتحان است بلکه نیمه بیشتر آن باقی مانده؛ آن روز بیان چنین صحبتی بسیار سخت بود؛ سوابق این‌ها که عرض می‌کنم موجود است.

وی ادامه داد: مردم ما استطاعت دارند برای دریافت امیری امام و براساس آنچه گفتم،‌از این امتحان و آزمایش با موفقیت بیرون آمدند؛ در همین حال باید بدانیم بزرگترین علامت ظهور این است که در مردم وفا ببینیم یعنی اینکه من با قیامش قیام و با قعودش قعود کنم؛ در شهید نواب صفوی نیز وفاداری به عنوان نشانه وجود داشت و به عهدش وفا کرد، بزرگی امام خمینی(ره) نیز در همین وفاداری ایشان به امام عصر(عج) است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نواب صفوی باعث رفع موانع پیشروی جبهه اسلام و جلوگیری از پیشروی جبهه کفر شد، به موضوع صدور حکم ارتداد سلمان رشدی اشاره و تصریح کرد:‌ امام(ره) علیه سلمان رشدی حکم ارتداد صادر کرد، آن زمان درباره این موضوع بحث‌هایی شد اما امام بر روی این موضوع تأکید داشت؛ این درست است که سلمان رشدی تاکنون کشته نشده اما در واقع آن شخص مرتد از بین مردم رفته است و لذا امام خمینی(ره) جلوی تکثیر چنان رفتارهایی را گرفت.

آیت‌الله حائری شیرازی در پایان صحبت‌هایش اظهار داشت: نواب صفوی حرام نشد و بهترین نتیجه را از عمرش گرفت، تا هرجا توانست درباره مواضع اسلام سخن گفت و معتقد بود آنچه در اسلام است باید ترویج شود و اگر امروز هم حضور داشت و در قید حیات بود، روی دو موضوع تأکید می‌کرد؛ یکی علوم انسانی غربی که نوعی شرک است زیرا برای انسان تعیین تکلیف می‌کند و مورد دوم نیز پیرامون وضعیت بانک‌ها که در این حیطه باید اقتصاد اسلامی را احیا کنیم و اگر اقتصاد اسلامی احیا نشود، هیچ چیز به سرانجام نمی‌رسد حتی اقتصاد مقاومتی.
font color="#000099">

آیت‌الله حائری‌شیرازی: اگر نواب صفوی در قید حیات بود درباره وضعیت بانک‌ها و علوم انسانی غربی موضع می‌گرفت

[ منبع این خبر سایت ماچو می باشد، برای مشاهده متن اصلی خبر می توانید روی این قسمت کلیک کنید ]

برای نمایش تمام اخبار مرتبط با عنوان «آیت‌الله حائری‌شیرازی: اگر نواب صفوی در قید حیات بود درباره وضعیت بانک‌ها و علوم انسانی غربی موضع می‌گرفت» اینجا کلیک کنید. شفاف سازی:
خبر فوق در سایت ماچو منتشر شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است. چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید برای حذف آن روی این قسمت کلیک کنید.

نکته: با توجه به جمع آوری خودکار مطالب از سطح وب در صورت مشاهده هرگونه تخلف و یا اخبار غیر مجاز و یا اعتراض به انتشار مطالب سایت ها با ایمیل khabargroup.info@gmail.com در تماس باشید

تبلیغات





جدیدترین اخبار منتشر شده

تبلیغات