توسعه دهنده بازی Ashes of the Singularity از فشارهای انویدیا برای تضعیف AMD می گوید

توسعه دهنده بازی Ashes of the Singularity از فشارهای انویدیا برای تضعیف AMD می گوید

شهر سخت افزار/ با انتشار ابزار بنچمارک اولین بازی مبتنی بر DirectX 12 به نام Ashes of the Singularity؛ برخلاف انویدیا جهش کارایی قابل توجهی را با پردازنده های گرافیکی AMD شاهد بودیم. انویدیا نسبت به برتری رقیب آن هم تنها در این بازی ناخرسند بود و طی بیانیه ای عملاً آن را بی ارزش و معیاری نادرست برای محک DX12 خوانده بود. اکنون توسعه دهنده بازی مذکور از فشارهای انویدیا برای جلوگیری از خودنمایی AMD و درخواست حذف برخی تنظمیات خاص در بخش بنچمارک ها می گوید.

توسعه دهنده این بازی اظهار داشته که انویدیا با بیانیه خود نسبت به این بازی، به تیم توسعه برای حذف برخی تنظمیات خاص در ابزار بنچمارکینگ این بازی فشار آورده است. با این حال Oxide زیر بار خواسته های انویدیا نمی رود. به گفته این توسعه دهنده از آنجایی که معماری Maxwell انویدیا بر خلاف معماری GCN رقیب از موتور محاسباتی غیرهمگام یا Asynchronous Compute Engine پشتیبانی نمی کند؛ خواستار غیرفعال سازی آن در بازی بوده است. وی دلیل برتری AMD در بنچمارک های اولیه را همین مسئله دانسته است. به گفتی وی علیر غم اینکه انویدیا می کوشد از طریق درایورهای جدید از Async Compute بهره گیرد و حتی در سطح درایور پشتیبانی از آن ذکر گردیده اما عملاً تلاش های انویدیا نتیجه عکس داشته و ما به ناچار مانع از بکارگیری آن شده ایم تا کارایی با افت بسیار شدیدتری مواجه نشود.

اما مشکل DX11 آنجایی است که به دلیل پیچیدگی های بالا نمی توان تمام قدرت پردازنده گرافیکی را بصورت multi-threading به خدمت گرفت. اگر بکوشیم با DX11 پردازش ها را با تعداد بالایی از واحد های سایه زنی پردازش کنیم؛ بطور نامطلوبی پیچیدگی اجرایی و افزونگی رخ می دهد و عملاً کاهش کارایی را شاهد خواهیم بود. از این رو بخش قابل توجهی از منابع پردازنده گرافیکی به دلیل ناتوانی در تفهیم فرامین بلا استفاده می ماند و یا به عبارتی پردازنده گرافیکی هیچ گاه به صورت 100% قابل بکارگیری نیست. DirectX12 با معرفی Async Compute به این مشکل پایان داده است.

Asynchronous Shaders یا سایه زن های غیر همگام که به عنوان Asynchronous Shading یا سایه زنی غیرهمگام نیز شناخته می شود؛ قابلت جدیدی در رابط های برنامه نویسی DirectX12، Mantle و Vulkan است که در DirectX11 و OpenGL وجود ندارد. این قابلیت امکان اجرای پردازش ها توسط واحد های سایه زنی پردازنده گرافیکی (CUDA در پردازنده های گرافیکی انویدیا و Stream Processors در پردازنده های گرافیکی AMD) را به صورت هم زمان و غیر همزمان در حالت multi-thread ممکن می کند.

شاید بازی Ashes of the Singularity به اندازه بازی های راهبردی بی درنگ (RTS) حرف زیادی برای گفتن نداشته باشد اما اولینی است که در کنار DirectX 11، از DirectX 12 نیز پشتیبانی می کند. بنابراین می تواند به گیمرها امکان مقایسه این دو رابط برنامه نویسی را بدهد. وب سایت PC Perspective دست به انجام این بررسی هیجان انگیز زده است و آنطور که پیداست، وعده های مایکروسافت درباره DirectX 12 واقعیت داشت و البته پردازنده های گرافیکی AMD بیشترین بهره را حداقل با این بازی می برند.

در مقایسه صورت گرفته میان دو کارت گرافیک GeForce GTX 980 با Radeon R9 390X، کارت R9 390X در حالت DirectX 11 عملکرد ضعیفی داشته است، اما با تغییر به DirectX 12، نه تنها کارایی R9 390X بیش از 30% افزایش یافته، بلکه GTX 980 را نیز پشت سر گذاشته است. اما یک دلیل برای با تردید نگریستن به این نتایج می تواند بهینه نبودن R9 390X برای DirectX 11 باشد و صرفاً با DirectX 12 عملکرد بهتری ارائه کند.

در بررسی صورت گرفته با این دو پردازنده های گرافیکی در وضوح تصویر هایی که به CPU نیز وابسته هستند، میان پردازنده های مختلفی از هر دو AMD و اینتل، R9 390X با پردازنده های دارای تعداد هسته پردازشی کمتر، کارایی ضعیف تری داشته و با افزایش تعداد هسته های پردازشی، مقداری افزایش کارایی مشاهده شده است.

شما چه فکر می کنید، آیا AMD حداقل در بازی های مبتنی بر DX12 می تواند انویدیا را به چالش بکشد؟ نظرات خود را با ما و دیگر دوستانتان به اشتراک بگذرید.

[ منبع این خبر سایت ماچو می باشد، برای مشاهده متن اصلی خبر می توانید روی این قسمت کلیک کنید ]

برای نمایش تمام اخبار مرتبط با عنوان «توسعه دهنده بازی Ashes of the Singularity از فشارهای انویدیا برای تضعیف AMD می گوید» اینجا کلیک کنید. شفاف سازی:
خبر فوق در سایت ماچو منتشر شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است. چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید برای حذف آن روی این قسمت کلیک کنید.

نکته: با توجه به جمع آوری خودکار مطالب از سطح وب در صورت مشاهده هرگونه تخلف و یا اخبار غیر مجاز و یا اعتراض به انتشار مطالب سایت ها با ایمیل khabargroup.info@gmail.com در تماس باشید

تبلیغات





جدیدترین اخبار منتشر شده

تبلیغات